sobota, 30 maja 2015

Fanny Hill



Dzisiaj Fanny Hill. Wspomnienia kurtyzany. 




Pierwsze pełne wydanie oryginalnej, nie poprawianej przez autora, cenzorów i tłumaczy "niegodziwej książki stanowiącej jawną zniewagę wobec religii i dobrych obyczajów, oraz wyrzut sumienia dla honoru, rządu i praw".



"Nienawidząc szczerze długich i niepotrzebnych wstępów, wolę zawierzyć ci, pani, te wyznania bez zbędnych usprawiedliwień, miast wprowadzać cię z bojaźliwym drżeniem w tajniki mego rozwiązłego żywota, spisane z taką samą niefrasobliwością, z jaką ów żywot wiodłam.
Prawda! Naga, szczera prawda - oto mój cel. Nie zadam sobie trudu, by przesłonić ją figowym listkiem, lecz odmaluję sprawy w takich barwach, w jakich mi się jawiły w naturze, nie zważając, iż złamię te z owych zasad przyzwoitości, jakich nigdy nie spisano dla wyznań tak nie skrępowanych jak nasze".



To zdecydowanie będzie moja wakacyjna lektura. Myślę, że całkowicie mnie pochłonie. Tak jak sam opis wskazuje jest dość niepoprawna i dość kontrowersyjna. Świerze przedstawienie postaci kurtyzany w codziennym świecie może być czymś co mnie zaskoczy i sprawi, że będę wracać do tej książki nie raz. Lubię czytać o rzeczach z którymi raczej nie ma się styczności na co dzień. Mam nadzieję, że mnie zaskoczy i to pozytywnie. Sam opis brzmi niebywale zachęcająco. Autorka przekracza tu pewne granice. Pisze w sposób prosty, nie owijając w bawełnę. 
Jakiś czas temu oglądałam serial "Sekretny dziennik Call Girl". Głowna postać była dziewczyną na telefon, luksusową prostytutką. W pewnym momencie postanowiła zostać kurtyzaną, nie na długo, ale właśnie oglądając to zobaczyłam kim tak naprawdę jest kurtyzana.
Książka będzie pobudzać wyobraźnie. Zdecydowanie nie jest dla każdego. Nie należy do granicy lekkich i przyjemnych romansów i tym jeszcze bardziej mnie ujęła.
Obym się nie rozczarowała.
Z powodu braku wolnego czasu i zbliżającej się sesji, daruje ją sobie w tym momencie i tak jak napisałam wcześniej zabieram się za nią dopiero w wakacje, ale czekam ze zniecierpliwieniem na ten gorący okres.

I na koniec specjalnie dla fanów kobiecego piękna - JACK
BANG!!



1 komentarz:

  1. Książka prezentuje sie fajnie. Może dopisze ją do swojej kolejki :) Tymczasem zapraszam http://upadle-anioly-ksiazki.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń