czwartek, 14 maja 2015

Seks i inne choroby cywilizacyjne




W tym tygodniu trafiłam na książkę, która kupiła mnie już samym tytułem :) Seks i inne choroby cywilizacyjne to książka Marty Płusy. Jak dla mnie niezwykle trafiona! Odnosi się do niczego innego jak dzisiejsze problemy, z którymi boryka się wiele osób. Wydaje mi się , że każdy może znaleźć tam coś dla siebie, albo nawet odnaleźć cząstkę siebie.




"Przeplatające się historie trzech koleżanek, z których każda zmaga się z jakimś uzależnieniem. 

Jedna z nich jest uzależniona seksualnie od mężczyzny, który leczy się psychiatrycznie. Wszelkie próby uwolnienia się od niego są nieskuteczne i wreszcie kończą się pobiciem. Druga z koleżanek nie widzi szans na znalezienie dobrej pracy w naszym kraju. Wpada w depresję, którą leczy chorobliwą masturbacją. Trzecia jest dziennikarką, która obsesyjnie stara się być idealna. Zapada w nowoczesną odmianę anoreksji, która charakteryzuje się obsesyjnym zdrowym odżywianiem i niewielką ilością przyjmowanego pokarmu." 

Tak to właśnie wygląda..... Już sam krótki opis książki jest ciekawy, a co dopiero zawartość! Każda z tych postaci jest inna. Ma za sobą inną historię i inne problemy. Postacie borykają się z problemami współczesnymi i ze swoimi nałogami. Z pokusami jakie na nie czekają. Trzy kobiety i trzy sposoby na życie. 
Niżej link do książki online:

Jesteśmy ludźmi całkowicie wolnymi, mamy więcej przestrzeni życiowej niż było to możliwe wcześniej.

Sam styl autorki jest niezwykle ciekawy - nowoczesny i ostry. Lektura skierowana raczej do kobiet i to tych, które lubią mocniejsze tematy i nie obawiają się ostrego języka.

Dla mnie osobiście genialna! Dość świerze spojrzenie na dzisiejszą otaczającą nas rzeczywistość okiem kobiety. Kobiety wolnej i niezalerznej. Co mnie zdziwiło i zaskoczyło bardzo pozytywnie, książka nie jest banalna! Dzisiaj nie jest trudno zwrócić na siebie uwagę czytelnika. Otacza nas lektura i filmy rodem z "50 twarzy Greya", ta jest naprawdę watra uwagi. Daje do myślenia i pobudza wyobraźnie. Wydaje mi się, że właśnie tego nam dzisiaj potrzeba. W pewnym sensie może to być szok, ale zdecydowanie jest to temat do którego można wracać bez końca.

ENJOY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz